
Coraz więcej urzędowych spraw można już załatwić nie wychodząc z domu. Samorząd województwa lubuskiego robi kolejny krok w zakresie powiększenia liczby oferowanych e-usług. Partnerami wartej blisko 15 mln zł inwestycji, współfinansowanej z funduszy europejskich jest 11 gmin z terenu całego województwa, wśród nich Gmina Sława. W ubiegłym tygodniu Zastępca Burmistrza Sławy — Krzysztof Gruszewski sfinalizował umowę, czyniąc kolejny krok w stronę innowacyjności naszej gminy.
Projekt „Lubuski e-Urząd II” realizowany jest z dofinansowaniem ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020, oś priorytetowa 2 „Rozwój cyfrowy”, działanie 2.1 „Rozwój społeczeństwa informacyjnego”.Głównym powodem realizacji Projektu „Lubuski e-Urząd II” jest brak wystarczającej oferty e‑usług publicznych. W celu zbadania szczegółowych potrzeb i problemów w obszarze usług administracji publicznej przeprowadzono badania wśród jednostek samorządu terytorialnego województwa lubuskiego. Zidentyfikowano potrzeby w zakresie e-usług dla mieszkańców i przedsiębiorców oraz infrastruktury sprzętowej niezbędnej do ich świadczenia.
Celem Projektu jest zapewnienie mieszkańcom i przedsiębiorcom możliwości korzystania, a pracownikom jednostek samorządu terytorialnego oraz Urzędu Marszałkowskiego województwa lubuskiego możliwości świadczenia szerokiego zakresu usług publicznych dostępnych drogą elektroniczną. Wszystkie działania zaplanowane w projekcie będą służyć realizacji celu głównego Projektu poprzez zwiększenie dostępności lub dojrzałości usług publicznych świadczonych drogą elektroniczną oraz stworzenie lub poprawę warunków techniczno-organizacyjnych realizacji tych usług.Główny element rozwiązania stanowić będzie zmodernizowany system dziedzinowy do obsługi m.in. ewidencji opłat, obsługi finansowo-księgowej wraz z udostępnieniem elektronicznych usług publicznych poprzez Portale e-Usług w JST i Urzędzie Marszałkowskim oraz Platformę Regionalną. Wdrożone rozwiązania umożliwią przegląd i obsługę zdalną spraw przez Internet. Możliwość złożenia pisma lub wniosku drogą elektroniczną do urzędu, podpisanego elektronicznie przez Klienta, zapewnią dedykowane, opracowane do tego celu formularze umieszczone na Portalach e-Usług, które zostaną zintegrowane z narzędziami do złożenia „elektronicznego podpisu” (poprzez Profil Zaufany lub podpis kwalifikowany). Wdrożenie płatności elektronicznych umożliwi ponadto, wykonywanie opłat za czynności urzędowe.Zakres planowanych do wdrożenia e-usług obejmuje:
